نوروز بوی سفر می‌دهد، طعم رفتن؛ چمدان بستن و پا در مسیر راه گذاشتن. نوروز کمتر کسی است که به قصد سفر پا در مسیر جاده نگذارد و به مسافرت نرود.

 اما هستند کسانی که در این روزها پاگیرند. می‌مانند تا کارهای برزمین مانده را انجام دهند. تهران هرساله علاوه بر مهمانان نوروزی شاهد حضور کسانی است که در جای جای شهر، مشغول کارند. پروژه‌های مختلف شهر در طول تعطیلات نوروز هیچ‌گاه از کار باز نایستادند. بسیاری از همشهریان ما که در پروژه‌های مختلف مشغول به کار بودند، ماندند تا تغییری تازه به این پایتخت 200 ساله بدهند. جایی در غرب و حوالی دریاچه در حال احداث چیتگر، بسیاری از مهندسان و تکنیسین‌ها به صورت شبانه‌روزی در حال آماده‌سازی‌ دریاچه چیتگر بودند. در این مدت نیز هر روز دریاچه از آب بیشتری سرشار می‌شد. در شرق نیز برخی دیگر، در حال ساخت بزرگراه امام‌علی- یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های پایتخت - بودند. در طول این روزها هر روز بخشی از این پروژه به پیش می‌رفت و هر روز بیش از پیش آماده بهره‌برداری می‌شد چرا که قرار است این پروژه در خردادماه سال 92 به بهره‌برداری برسد اما بزرگراه طبقاتی صدر بعد از بهره‌برداری از تونل نیایش میزان بیشتری از پیشرفت کاری را تجربه کرد. گنتری کرین‌ها از دو سوی پروژه در حال حرکت به نقطه صفر یعنی تقاطع قیطریه هستند.

دوگنتری‌کرین که پیش از تعطیلات تا بزرگراه شهید‌بابایی تقاطع بزرگراه صیاد رسیده بودند، در طول تعطیلات نوروزی حرکتشان سرعت بیشتری گرفت و پس از پایان دو گنتری‌کرین شرقی پروژه به میدان نوبنیاد رسیدند. کار احداث رمپ و لوپ‌های شرقی پروژه نیز همچنان ادامه یافت و بیش از 80 درصد از رمپ‌های شرقی پروژه احداث شد. در بخش غربی نیز گنتری‌کرین‌ها با سرعت بیشتری در تعطیلات نوروزی در حال حرکت بودند. پیش از آنکه تعطیلات عید آغاز شود، دو گنتری‌کرین بخش غربی پروژه به تقاطع شریعتی رسیده بودند. اما پس از تعطیلات پیشرفت کار قابل توجه بوده و گنتری‌کرین‌های غربی به خیابان شهید قلندری رسیدند. همچنین کار احداث رمپ و لوپ‌های بزرگراه طبقاتی صدر در تقاطع قیطریه نیز پیشرفت مناسبی داشت. همزمان با احداث بزرگراه طبقاتی صدر برای احداث خط شش اتوبوس‌های تندرو کارهای اجرایی آغاز شد. قرار بود این خط در بزرگراه صدر احداث شود و پس از پایان عملیات اجرایی نصب سگمنت‌های بزرگراه طبقاتی صدر، به مرحله اجرا درخواهد آمد. با پایان مطالعات طرح خط شش اتوبوس‌های تندرو، هم اکنون همزمان با احداث بزرگراه صدر، عملیات احداث این خط اتوبوس تندرو نیز در دست اجراست.

آن‌سوتر و در دروازه‌های غربی تهران، کار احداث پل‌های شش‌گانه تقاطع بزرگراه جناح و شیخ فضل‌الله نیز سرعت بیشتری گرفت. شاید این پروژه بیشترین میزان پیشرفت را داشت چرا که پس از پایان تعطیلات اعلام شد که این پروژه 8 ماه زودتر از موعد مقرر در اردیبهشت ماه سال‌جاری به بهر‌ه‌برداری می‌رسد.

در شرقی‌ترین نقطه تهران نیز تقاطع بزرگراه بابایی- تلو، پیشرفت قابل توجهی داشت و هرروز برای بهره‌برداری بیشتر آماده شد به نحوی که در نخستین روزهای کاری سال 92 اعلام شد که این پروژه نیز پیش از خردادماه به بهره‌برداری خواهد رسید. تونل امیرکبیر نیز روند بسیار خوب و پیشرفت مناسبی در اجرا داشت.

کد خبر 209143

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز